Sunday, October 17, 2010

Kolmas sissekanne

Ma olen jõudnud arusaamisele, et inimese oskused ja tema andekus puutuvad väga vähe sellesse kui hästi tal midagi tehes läheb. Tuleb välja, et sotsiaalne kapital, inimesed keda sa tunned ja tead, mängivad märkimisväärsemat rolli kui miski muu. See tähendab, et mul on kõik hästi. Neljapäeval tegelesin möödapääsmatu bürokraatiaga, tegin endale NI numbri (National Insurance), mis (tuleb välja) on vajalik, et legaalselt töötada. Kogemus oli tore - pärast tunde järjekorras passimist ja töökeskuses raamatut lugemist, saadeti mind intervjuule, kus mind võttis vastu kohutavalt halva inglise keelega inimene, kelle tööülesandeks on inimesi intervjueerida ja selle põhjal otsustada, kas nad on sobivad riigis makse maksma või mitte. Esiteks - mille kuradi pärast pean ma nii palju jama läbima, et makse maksta, mida ma niikuinii ju teha ei taha. Teiseks - olgem nüüd ausad, ma oleks seda tööd oluliselt paremini teinud kui see tegelane laua taga. Igaljuhul, see tehtud, tore. Kui ma nüüd kunagi laenu tahan siis ma selle ka tõenäoliselt saan.

Sotsiaalne kapital, nagu juba öeldud, määrab palju. Tänu tädile kohtusin ma tema tuttava tuttavaga, kes oli teinud mõned kõned ja saatnud mind Style Inc. kontorisse intervjuule. Peale (järjekordset) passimist (mul on selline tunne, et suurem osa inglismaal töötavaid inimesi veedavad suurema osa oma ajast niisama istudes), sain natukene jutustada naisterahvaga Philippa (vist leedukas), kes mind ka kohapeal tööle võttis. Töö ise lihtne ja tore, klienditeenindaja erinevais rõivastekauplustes. Erinevates seepärast, et olen nn. katseajal, mis kulmineerub sellega, et olen nädala ühes kohas, nädala teises jne. Nii umbes kaks/kolm kuud kui ma ühele kohale paigale saan jääda. Esimene peatus: Gucci Men's Department in Harrod's. Peale seda D&G jnejnejne. Alustan oktoobri lõpus.

Korteriotsinugd edenevad, järgmiseks nädalaks on palju kohtumisi kokku lepitud, järgmine nädal tahan ka oma otsuse teha, oma kodu oleks tore. Homse päeva peale on lükatud veel möödapääsmatut bürokraatiat, tuleb kohalik pangaarve avada. Kui see tehtud siis ongi ainukeseks küsimuseks enda korteri leidmine ja kõik ongi hästi.

Pole siin elamises keerulist midagi.

6 comments:

  1. tsau, Sten! tead, ma tegin seda sama tööd, kui ma Londonis olin. küll teise firma alt - Elite Associates. ses suhtes et puhas töö, ei pea kellegi sitta koristama, aga ikka totaalne aju surm. mina pidasin vastu 4 nädalat. samas, seal oli inimesi, kes olid seda teinud aastaid. et äkki sulle sobib. hoian pöialt!
    kõike ainult head,
    Agnes
    x

    ReplyDelete
  2. Toomas, nii saabki kommenteerida :).
    Agnes, ma pole kunagi arvanud, et üheksast viieni töö midagi mulle sobivat on, kuid eesmärk pühitseb abinõu. Vahel peab tegema midagi, mis sulle ei meeldi.

    ReplyDelete
  3. Esialgu sisseelamiseks peab lihtsamast alustama, eks siis arene asjad edasi.
    Eks nad teevad sulle seal tööl igasuguseid pimeteste, jälgivad ja vaatavad. Tänapäeval oled kaamerate alla kogu tööpäeva.

    ReplyDelete
  4. lahe Sten, elan sulle kaasa. ja hea, et poe nimed andsid- tuleme siis empsuga shoppama ;)
    kuna tegemist on hirmkallite hilpudega, siis ole valvas, et keegi sulle käru ei tee. küll nad katsetavad..edu sulle!

    ReplyDelete
  5. Laupäeval olin Harrodsis, a meeste osakonda paraku ei sattunud.
    Palju edu :)

    ReplyDelete